Byla jsem na zajímavém semináři. Bylo to o tom, jak cvičit paměť, jak funguje mozek. Každopádně tvůrci televizních pořadů a novin, někteří politikové a redaktoři novin byli na tomto semináři asi již hodně dřív, protože už tohle všechno vědí.
Mozek si prý pamatuje hlavně věci, které jsou emočně zabarvené, které v nás budí strachy. Vraždy, krev, války, negativní situace, to vše jsou věci, které nám v paměti utkví nejvíc a nejdéle.
V této souvislosti mě napadlo, že už vím, proč jsou realitní makléři tak neoblíbení a proč je ještě spousta lidí, kteří živí servery, jako bezrealitky a jim podobné. Proč do svých inzercí píší „Makléři nevolat! Nechceme makléře! Nikdy mi nevolejte!“
Ono je to totiž tak. Každý příběh, kdy někdo někoho podvedl, kdy někdo něco udělal špatně, kdy se něco nepovedlo….. redaktoři vyhledávájí a úplně nejraději píší o takových případech. A potom, i když se jedná o jeden jediný případ během roku nebo více, ten se tak rozpitvá a ještě rozebere mezi lidem sdílením na různých sociálních sítích, že to vypadá, že se to děje pořád a všichni makléři jsou špatní.
Ruku na srdce – viděli jste někdy pozitivní článek o tom, co se realitní kanceláři povedlo, koho zachránila, před čím vás ochránila (pokud se tedy nejedná o článek reklamní)? Neviděli. A proč? Protože je to samozřejmost. Je to nuda. Není to akční. A o tom se nepíše.
Noviny nebudou psát o tom, co je samozřejmé a normální a co tak prostě má být a má to takto fungovat. To by je asi nikdo nečetl.
Realitní makléři by mohli sepsat spoustu článků o tom, co se při prodeji může stát a co vše umí zařídit, vyřídit, komu a jak pomohli. Ale proč by to dělali? Je to jejich práce a berou to, jako samozřejmost. Své zkušenosti si říkají jen mezi sebou, aby poučili ostatní a nebo aby se dověděli, jak to ostatní dělají.
Já jsem pro to, aby lidé využívali služby a práci jiných lidí, kteří jsou k tomu kompetentní a aby zase oni dělali práci, kterou umí nejlíp a pomáhají zase jiným lidem v jiných oblastech. Ale ………
Dejte si tu práci na výběr těch správných lidí, těch makléřů, řemeslníků apod. Dejte na reference, kterých se dočtete i na internetu, reference známých. Podívejte se, jak makléř inzeruje, jaké má fotky, popisy v inzerci. Pozvěte si více makléřů na schůzku a dejte na to, jak na vás působí, jestli jen neslibuje, jestli s vámi mluví upřímně, jestli je vám sympatický. Nechte si vysvětlit průběh obchodu, zjistěte, co si myslí o ceně nemovitosti, zeptejte se na něco odborného, abyste zjistili, jestli o realitách něco ví.
Nepodepisujte nic na dlouhou dobu, vyzkoušejte si práci makléře na 2-3 měsíce. Sledujte, jestli vás informuje, jak inzeruje, jestli je aktivní.
Makléř vám může ušetřit hodně času, který můžete investovat do své práce, rodiny, či svých koníčků, bude vám šetřit nervy, protože jednat s lidmi není někdy až tak super záležitost, ušetří vám i peníze.
Zajímá vás, co všechno maléř za vás udělá? Tak koukněte sem 🙂
Hodně štěstí! 🙂